PINO: KAMO TO PRIPADA? (edukativna igra)

6 igraćih ploča 195 x 235 cm
36 žetona (pomoćni elementi u obliku predmeta)
5 samostojećih figurica (Pino, Maja, Bobo, pas, mačka)

Upute na hrvatskom jeziku, ilustrirane u boji, s detaljnim opisom jednostavnih i složenih aktivnosti za mlađu i stariju djecu

Materijal: čvrsti karton
Zemlja porijekla: Poljska, EU
Dob: 2+ godine
 


PINO: ŠTO NEDOSTAJE? (edukativna igra)

PINO: ŠTO NEDOSTAJE? (edukativna igra)

PINO: KAMO TO PRIPADA? (edukativna igra)

17,92 €
Trenutno nedostupno
 
 
 
 

Pozivamo vas i vaše mališane na igru s Pinom! Svaka igra je prilika za novo druženje s junakom omiljenih slikovnica, a istodobno pridonosi razvoju djeteta!

Igra "KAMO TO PRIPADA?" namijenjena je djeci od navršene 2 godine starosti. U kutiji se nalazi 6 igraćih ploča. Igra je moguća samo s jednom pločom, a moguće ih je i sve rasporediti tako da stvore prikaz stana u kojem živi Pino i njegova obitelj. Svakoj ploči pripadaju pomični elementi koji predstavljaju predmete što ih je moguće naći u svakoj kući (radi sigurnosti djece svaki je djelić veći od 3 cm, što također olakšava rukovanje). Neki od njih uklapaju se u svaku prostoriju, a neki spadaju samo u kuhinju ili u kupaonicu. Igra se sastoji od postavljanja predmeta na različite položaje na pločama, otvarajući pritom priliku za korištenje prijedloga u govoru i produbljivanje djetetova razumijevanja prostornih odnosa.

Najjednostavniji prijedlozi, oni koje dijete prvo razumije, a zatim i koristi u svakodnevnom govoru su "u", "na" i "pored". U našoj igri moći ćete ih prakticirati zajedno s težima: "ispod", "iznad", "ispred", "iza". Kako to učiniti? U nastavku ovih uputa objašnjavam više različitih igara, od najlakših prema složenijima.

Komplet uključuje i 5 samostojećih figurica likova. Možete ih koristiti u igri bez postolja ili s postoljem. Osim u ovoj igri, možete ih koristiti i u drugim aktivnostima s djetetom.

 

Igre za mlađu djecu (od lakših prema težim):

Igra 1. Uzimamo jednu ploču i razgledavamo je. Razgovaramo o tome što je na njoj naslikano, koja je to prostorija u kući. Mi pronalazimo elemente koji tu spadaju. Zatim djetetu dopuštamo da ih stavi kamo god želi. Komentiramo što čini, na primjer: "Gdje ćeš staviti knjigu? Knjiga je na kauču/na stolu ”.

Igra 2. Uzimamo jednu ploču i razgledavamo je. Razgovaramo o tome što je na njoj naslikano, koja je to prostorija u kući. Odabiremo nekoliko pripadajućih predmeta i slažemo ih ispod slike. Zatim ih jednog po jednog slažemo na ploču, imenujući ih i objašnjavajući kamo pripadaju (npr. "Šalica je na stolu", "Knjiga. Knjiga je na polici"). Nakon nekoliko takvih pokušaja, prepuštamo djetetu da pokuša samostalno dovršiti, uz našu pomoć. Ako nije dokraja razumjelo upute, možemo ih ponoviti u pojednostavljenom obliku ("na polici") i uputiti djetetovu ruku na to mjesto.

Igra 3. Igramo se slično, ali stavljamo više elemenata ispod slike (npr. skupimo sve predmete povezane s kupaonicom). Sada od početka radimo zajedno, a ako želi, dijete može i posve samostalno pronalaziti pripadajuće elemente i stavljati ih na odgovarajuća mjesta na ploči. 

Nakon što dijete s lakoćom svlada igru s jednom pločom, možemo dodati još jednu ploču te postupno povećavati broj ploča i predmeta. Na kraju smo spremni raditi sa svim prostorijama/pločama.

 

Igre za stariju djecu (od lakših prema težim):

Igra 1. U ovoj igri dijete koristi prijedloge dovršavajući sliku i opisujući što radi. Želimo li igru učiniti zanimljivijom, možemo elemente pomiješati u platnenoj vrećici te iz nasumično izvlačiti. Nakon što izvuče predmet, dijete odlučuje gdje će ga odložiti. Na primjer: „Lutka je na polici.“ 

Igra 2. U ovoj igri dijete daje upute nama, tj. mi izvlačimo elemente i stavljamo ih kamo nam dijete kaže.

Igra 3. Ovo je najteža igra. Zahtijeva dobro poznavanje slika i pamćenje odgovarajućih predmeta. Složimo ploče tako da prikazuju cijeli stan i pomiješamo sve sitne elemente u vrećici. Zatim naizmjenično izvlačimo elemente i kažemo kamo staviti određeni predmet. Zadatak je što brže pronaći pravo mjesto i tamo staviti predmet.

Kako biste provjerili uspijeva li dijete koristiti prijedloge, nakon dovršetka ploče upitajte: "Gdje je ... (npr. lopta, medo)?". Dijete neka pokuša odgovoriti koristeći odgovarajući prijedlog. Ako to ne učini ili pogriješi, naprosto mu kažemo ispravan odgovor. Zapamtite da se prijedlozi u djetetovu govoru pojavljuju relativno kasno – posve je uobičajeno da dvogodišnjak još ne zna koristiti puno prijedloga.

Razumijevanje i korištenje prijedloga, kao i određivanje prostornih odnosa, također možemo vježbati tijekom svakodnevnih aktivnosti s pravim predmetima u kućanstvu ("Lopta je na stolici. Šalica je u ormariću. Zdjela je u hladnjaku..."). Primjerice, za vježbanje prijedloga dovoljno je pripremiti šarene loptice ili kocke te posude čija imena dijete zna i razumije. Dajemo mališanu lopticu i zamolimo ga da je ubaci kamo ga uputimo ("u šalicu, u limenku, u zdjelu"). Isto radimo i s drugim prijedlozima ("lopta je iza lutke, ispred medvjedića, ispod ormara", "autić je na stolici, u kutiji, ispod stola, na tepihu").

Evo koji predmeti (elementi) pripadaju određenim pločama (prostorijama):

Dječja soba:

autić, avion, medvjedić, lutka, lopta, čaša s bojicama

Predsoblje: 

kišobran, torba, kapa, rukavice, ključevi, cipele

Kupaonica: 

spužva, ručnik, toaletni papir, gumena patkica, četka za kosu, pribor za pranje zuba (zubna pasta i četkice)

Kuhinja: 

lonac, zdjelica, čajnik, šalica, drvena žlica, mrkve

Dnevni boravak: 

knjiga, svjetiljka, vaza, zidni sat, djedov portret, deka

Roditeljska spavaća soba u kojoj spava i Bobo: 

pelene, kutija s maramicama, jastuk, papuče, lončanica, naočale

 

Međutim, ovaj raspored nije strogo zadan. Predmete je moguće slobodno premještati iz jedne prostorije u drugu, kao i raspoređivati ​​na najrazličitija mjesta.

Uz igru su priložene upute na hvatskom jeziku!


 

Nedavno ste pregledali: