Rani razvoj jezika i komunikacijskih vještina temelj je uspjeha djeteta u školi, ali i kasnije u životu. Jezične i komunikacijske vještine uključuju razumijevanje drugih, vlastiti govor, geste i izraze lica.
Djeca koja razviju dobre jezične i komunikacijske vještine često imaju i bolje razvijene ostale sposobnosti potrebne za usvajanje budućih školskih sadržaja. Kod takve djece manja je vjerojatnost poteškoća u učenju te su uspješnija u svladavanju školskog gradiva.
U ovom izuzetno vrijednom praktičnom priručniku za roditelje i odgojitelje autorica opisala je ona područja razvoja jezičnih i komunikacijskih vještina koja se, nažalost, sve više zanemaruju. Možda će vas iznenaditi jedno - stavnost opisanih aktivnosti, no pozitivni rezultati neće izostati budete li sustavno provodili opisane savjete.
Što se nalazi u priručniku:
- Od najranije dobi: poticanje razvoja jezika i komunikacijskih vještina
- Aktivnosti za rano poticanje razvoja jezičnih i komunikacijskih vještina
- Govorne igre i vježbe za predškolce
- Logoped roditeljima
- Smjernice za (samo)provjeru razvoja jezika i govora vašeg djeteta do 5. godine
- Kako znati kada potražiti pomoć?
- Kako pripremiti dijete za rad s logopedom?
Riječ recenzenta:
"Kroz 10 izvrsno osmišljenih aktivnosti za poticanje razvoja jezičnih i komunikacijskih vještina od najranije dobi i 18 govornih vježbi i igara, autorica Katarina Matijević nas sve vodi kroz dječji svijet učenja i razvijanja diskriminacije glasova, vizualnog i samostalnog artikuliranja istih, vježbi koje razvijaju vještinu pamćenja i koncentracije do temelja za razvoj predvještina za čitanje i pisanje, slušne pažnje, razvijanja jezičnih vještina i gramatičkih pravila. Na kraju opisuje kad treba potražiti pomoć logopeda u razvoju glasova. Ovaj stručni priručnik važan je za logopediju i šire. Na jednom mjestu objedinjuje odgovore na mnoga pitanja u vezi s razvojem govora i jezika u djece."
izv. prof. dr. sc. Natalija Bolfan-Stošić, logoped
O autorici:
Katarina Matijević, mag. logopedije, rođena je 1985. godine u Sisku. Opću gimnaziju završila je u rodnoj Petrinji, a Edukacijskorehabilitacijski fakultet,
smjer logopedija, u Zagrebu. Diplomirala je 2009. stekavši zvanje profesor logoped/magistra logopedije. Radila je u sustavu obrazovanja, kao stručni suradnik godinu dana, te nakon toga devet godina u sustavu zdravstva u logopedskoj ambulanti na poslovima dijagnostike i terapije osoba svih životnih dobi. Trenutno je voditeljica Kabineta za logopedsku podršku pri POU Hrvatski dom Petrinja. Poseban interes su joj djeca rane dobi te područje poticanja razvoja govora i jezika.